Konkurenceforslaget tager afsæt i
skolens ønske om en samlet
administration
samt en forskønnelse af
indgangspartiet.
Den nye om- og tilbygning bliver en
kvalitativ fornyelse af byggeriet -
dels funktionelt og dels arkitektonisk.
Desuden styrker tilbygningen skolens
pædagogiske miljø og tilgodeser “krav”
om fleksibilitet.
Udearealerne skaber et enkelt og
struktureret billede af området.
Inddelingen af området i ”zoner”
forekommer logisk i forhold til
eleverne / brugerne, så det fungerer i
hverdagen. Opdeling af forskellige
færdselsgrupper priorteres derfor højt.
Den nye bygning får et moderne udtryk
og et materiale, der adskiller
den fra det eksisterende
murstenbyggeri, hvilket er med til at
fremhæve indgangspartiet.
Den nye indgang markeres tydeligt i
form af en INFO-BOX, en
udstillingsbygning
der afspejler skolens indhold, netværk,
støttegrupper,
lokale arrangementer samt elevernes
kreative produktion. |